Systemy Whiplash Protection – systemy, które mogą uratować Ci życie. Zobacz co powinieneś o nich wiedzieć !

WHIPS lub Whiplash Protection System to mechanizm w samochodzie, który reaguje w przypadku kolizji i chroni pasażerów i kierowców w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Zapobiega urazom kręgosłupa i kręgosłupa szyjnego. Sprawdź, jak działa obwód ochronny.

Zazwyczaj jest to wyposażenie nowoczesnego samochodu. System obejmuje specjalne zagłówki na przednich siedzeniach, a także oparcia i siedzenia pochłaniające energię. Mogą również zmniejszyć obciążenie organizmu podczas wypadku. 

W jaki sposób system ochrony kręgosłupa szyjnego zapobiega urazom?

WHIPS dba o nasze bezpieczeństwo

System został wprowadzony przez Volvo w 1998 roku. Od tego czasu stał się standardem każdego samochodu i podstawą bezpieczeństwa użytkownika samochodu. Firma opracowała innowacyjny mechanizm siedziska, który minimalizuje ryzyko kontuzji w przypadku uderzenia z tyłu.

Badania pokazują, że nawet drobne wypadki mogą uszkodzić szyję, szyję i kręgosłup. WHIPS jest uważany za dodatek do pasów bezpieczeństwa. Oba przyczyniają się do zdrowia i życia pasażerów oraz zapobiegają poważnym obrażeniom. Dlatego wsiadając do samochodu, pamiętaj o zapinaniu pasów bezpieczeństwa, ponieważ bez niego nawet skuteczny system bezpieczeństwa nie jest w stanie zapanować nad Twoim ciałem.

System ochrony kręgosłupa szyjnego zapobiega drobnym uderzeniom. Statystyki pokazują bardzo pozytywny i obiecujący wynik, że podczas działania systemu WHIPS ryzyko kontuzji zmniejsza się o połowę.

Funkcja obwodu ochronnego samochodu;

Upadek może w najlepszym przypadku spowodować ból szyi, ale w najgorszym przypadku uraz pleców. Są to sytuacje, których system ochrony kręgosłupa szyjnego chce uniknąć. Ten mechanizm jest bardzo praktyczny i użyteczny. Wspomaga bezpieczną i komfortową jazdę. System ochrony jest ważnym elementem reagowania w razie wypadku lub uderzenia w tył pojazdu. Mechanizm ten zmniejsza obciążenie szyi i kręgosłupa w przypadku zderzenia. Siedzisko i oparcie chronią ciało kierowcy i pasażera.

Jak działa WHIPS?

WHIPS działa, gdy inny pojazd uderza w tył samochodu. Efekt działania tych elementów różni się w zależności od kąta i siły zderzenia, prędkości oraz konstrukcji samochodu sprawcy.

Mechanizm działa głównie poprzez pochłanianie energii przez zagłówek i oparcie. W przypadku zderzenia oparcia przednich siedzeń odkształcają się i przesuwają do tyłu w kontrolowany sposób przy minimalnym ruchu. W rezultacie siedzenie jest opuszczone, a zagłówek przesunięty do przodu. Ta zmiana pozycji pasażera polega na pochłanianiu sił i przejmowaniu całego nacisku na elementy fotela, a nie na użytkownika. Aktywny zagłówek chwyta głowę w momencie odrzutu, unikając w ten sposób nagłego i niebezpiecznego odrzutu. Amortyzuje niekontrolowane uderzenie korpusu bezwładnościowego w siedzisko.

Pamiętaj, że system ochrony kręgosłupa szyjnego będzie nadal działał skutecznie, jeśli nie zostanie zmodyfikowany przez eksperta w tej dziedzinie. Jeśli Twój pojazd brał udział w wypadku, który uszkodził system, odwiedź autoryzowanego producenta i wymień całą część, ponieważ mechanizm może ulec uszkodzeniu. Nasze bezpieczeństwo zależy od skuteczności naszych systemów zabezpieczeń, dlatego warto regularnie sprawdzać ich działanie.

Aby mechanizm zmniejszał siłę wstrząsów, należy również uważać, aby nie umieszczać twardych przedmiotów między tylnym siedzeniem a oparciami przednich siedzeń. Może to uniemożliwić przesuwanie się fotela lub całkowicie uniemożliwić działanie WHIPS.

Kolejną kluczową zasadą jest właściwe ustawienie krzesła. Przed wyruszeniem w drogę upewnij się, że zagłówek jest dopasowany do wysokości Twojej głowy. Najlepiej utrzymywać wyprostowaną pozycję z szyją jak najbliżej zagłówka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *