Opakowanie wielokrotnego użytku? To może zmienić e-commerce.
Dogodnie ta nowa opcja jest już obsługiwana przez wielu dostawców paczkomatów w mieście.
Celem InPost jest zapewnienie, że wysyła opakowania nadające się do wielokrotnego użytku. Chcą mieć pewność, że żadne etykiety nie rozerwą się ani nie przykleją na opakowaniach przeznaczonych dla wielu firm, zanim trafią na półki w lokalnych sklepach. Firma chce również, aby klienci wiedzieli, że ich firma jest właścicielem i produkuje buty słynnej marki Modivo.

Ten produkt ma specjalne opakowanie wielokrotnego użytku, dzięki czemu jest bardziej przyjazny dla środowiska niż inne produkty i bardziej wydajny.
Wygląda na to, że poważna rewolucja ekologiczna w handlu i usługach jeszcze się nie skończyła. Dwóch dużych graczy chce dodać swoje trzy centy i zmniejszyć swój ślad węglowy, co oznacza, że wkrótce możemy pozbyć się papierowych słomek, drewnianych widelców i tekturowych talerzy. Opakowania wielokrotnego użytku intensywnie testują w Polsce firmy InPost i Modivo.
Pomysł brzmi nieźle. Założenia wskazują, że jedno opakowanie będzie mogło być użyte nawet dziesięciokrotnie. Rachunek jest więc prosty – zapotrzebowanie na opakowania jednorazowe może zatem spaść 10 razy. To oznacza oszczędność nie tylko dla środowiska, ale także dla całego biznesowego ekosystemu e-commerce.
W wielu branżach coraz częściej ludzie korzystają z pojemników wielokrotnego użytku. Zapewniają wiele różnych produktów, które są dobre, ale można je również ponownie wykorzystać 107 razy, co czyni je o 100% bardziej opłacalnymi niż alternatywy!
W tym okresie ważne jest, aby sprawdzić, czy nowe oprogramowanie działa w praktyce i spróbować przyzwyczaić klientów do korzystania z niego. Na początku może to być trudne, ale istnieje wiele korzyści, które przeważają nad tymi wzlotami i upadkami. Zasada jest prosta: „Każda paczka ma własną etykietę zwrotną, którą można następnie zeskanować w dowolnym paczkomacie i odesłać do magazynu InPost”. – wyjaśnia w komunikacie InPost.
Coraz więcej firm zwraca się do opakowań e-commerce, ponieważ pomagają one w prezentacji produktu, świadomości marki i ogólnej estetyce produktu.
Ile opakowań potrzebujesz każdego roku do e-commerce? Będziesz potrzebować czegoś, co odzwierciedla Twoją działalność lub może zostać zmienione.
W Polsce przesyłki paczek wzrosły w ostatnim czasie całkiem sporo. Do końca tego roku będzie wysyłane jeszcze więcej niż w ubiegłym roku.
Z perspektywy opakowań, jedno z ostatnich badań wykazało, że jeśli chcemy być przyjazni dla środowiska i wydajni, musimy zmniejszyć produkcję odpadów. To jedyna droga naprzód dla GMP w pakowaniu i może mieć ogromny wpływ na każdy budynek sklepu.

Opakowania recyklingowe o przemyślanym designie
Chodzi o to, aby podczas pakowania nie tracić powietrza. Spodoba się to również odbiorcom, ponieważ zaufają projektowi. To jest zadanie testowe, które zaczyna się teraz. W branży e-commerce można uzyskać duże oszczędności dzięki obniżeniu kosztów zakupu kartonów i pudełek jednorazowych. Może to pozwolić na bardziej dochodowe przedsiębiorstwo, ponieważ więcej pieniędzy może trafić z powrotem do kieszeni konsumentów.
Aby pomóc w tworzeniu opakowań wielokrotnego użytku, ważne jest, aby klient był zadowolony. Nowe badanie rynku pokazuje, że konsumenci chcą ograniczyć ilość odpadów i możliwości recyklingu.
Wielu konsumentów chce dbać o planetę i wiedzą, że mogą w tym pomóc, kupując opakowania wielokrotnego użytku. Najczęściej ludzie korzystający z tych produktów odniosą korzyści dla środowiska, zmniejszając ilość odpadów, oszczędzając pieniądze lub po prostu będąc bardziej przyjaznym dla środowiska. Jeśli kilku konsumentów zdecyduje się na ponowne użycie opakowania, pomożesz planecie, nawet nie próbując.